Beethoven Embraces Liszt After His Concert 13 April 1823 C Lebrecht Music Arts Alamy Stock Photo

Datum en locatie

4 november 2021
18:00 - 20:00
Orpheus Instituut Concertzaal (Korte Meer 12, 9000 Gent)

ZUKUNFTSMUSIK: Beethovens Pianosonate opus 101 als inspiratiebron

Event4 november 2021

Afterwork concert #3

Naar aanleiding van 'Beethoven ongekunsteld', het jaarprogramma waarin het Orpheus Instituut 250 jaar Beethoven en 5 jaar 'Declassifying the Classics' vierde, vinden er vier afterwork concerten plaats in het Orpheus Instituut. Deze concerten worden telkens gecureerd door een onderzoeker van de 'Declassifying the Classics' onderzoeksgroep. Het tweede concert, op donderdag 4 november, werd samengesteld door post-doctoraal onderzoeker Camilla Köhnken (pianist).

Inschrijven

Curator: Camilla Köhnken with Tom Beghin and Luca Montebugnoli

Programme:

Ludwig van Beethoven: Sonata op. 101 (1816)

Etwas lebhaft und mit der innigsten Empfindung.
Allegro, ma non troppo

                                                           Richard Wagner: Tristan und Isolde WWV 90 (1857–59)

                                                           Prelude. Langsam und schmachtend

                                                           (arranged for four-hands by Hans von Bülow, ca. 1860)

Lebhaft, marschmäßig.
Vivace alla marcia

                                                           Franz Liszt: Trauermarsch S. 206 (1885)

                                                           Andante maestoso funebre

Langsam und sehnsuchtsvoll.
Adagio, ma non troppo, con affetto

Geschwind, doch nicht zu sehr, und mit Entschlossenheit.
Allegro

                                                           Ludwig van Beethoven: Sonata op. 106 (1817–18)

                                                           Fuga a tre voci, con alcune licenze

                                                           Allegro risoluto

Fortepianos:

Nannette Streicher, 1816 (replica by Chris Maene, 2021)
Boisselot & Fils (Marseille), ca. 1839
and an ephemeral appearance of: Broadwood and Sons, 1817 (replica by Chris Maene, 2013)


Inschrijving

Gratis toegang, maar inschrijven is verplicht: airtable.com/shrRuK6mFRblrsgHa

Het dragen van een mondmasker is verplicht tijdens dit concert.

Overige afterwork concerten:

  • #4 - 2 dec. De spiraal van FIBONACCI: Beethovens Diabelli Variaties opus 120 uitgevoerd op twee piano’s - curators: Tom Beghin en Prach Boondiskulchok